Modern Design Advertising

język

pl en de

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Wspaniała oferta. Bez rewelacji. Za co ja płacę! – model sprzedaży za darmo. Cz. 5.

Model „za darmo" działa tylko przez pewien czas. Nie może być w nieskończoność darmowy. Prędzej czy później się kończy i następuje moment rozliczenia. Konsument staje przed koniecznością jego oceny.

Ciekawym przykładem jest rynek gier wideo. Producenci konsol oferują użytkownikom dostęp do sklepów, w których można dokonywać zakupów wielu gier, w tym również darmowych. Często są do tytuły dostępne dla użytkowników wykupujących dostęp do dodatkowych usług. Płaci się np. za cały rok i co miesiąc otrzymuje „darmowe" tytuły.

Problem w tym, że wpierw trzeba za taką usługą zapłacić. Po zapłacie oczekiwania konsumenta wzrastają. Niestety, usługa kierowana jest do szerokiego grona odbiorców i trudno jest zaspokoić wszystkie gusta. Zawsze znajdzie się osoba, której dostępne tytuły nie odpowiadają.


Istnieje jeszcze jedno niebezpieczeństwo, awaria systemu. Konsument zapłacił, ale nie ma dostępu do tytułów, które mu się należą. W tym przypadku model ten doskonale sprawdza się w nakłanianiu konsumentów do wykupienia usługi, jednak wymaga bardzo dużych nakładów, by konsumentów utrzymać.

Należy nieustannie walczyć o zadowolenie klientów, dostarczanie im coraz to nowych produktów, rekompensujących poniesione przez nich na starcie koszty. W przypadku usług związanych z internetową sprzedażą to również nieustanna walka z problemami technicznymi, często wywoływanymi przez grupy hakerów.
Produkt usługa, który jest rozłożony w czasie niesie z sobą pewne obawy. Model za darmo pozwala skuteczniej przekonać do niego konsumentów, dając gwarancje jego świadczenia. Umowy powinny zabezpieczać konsumentów na wypadek, gdyby coś poszło nie tak, jednak koszt usług, mających na celu zapewnić dobry wizerunek marki, musi być wliczony w wydatki.

UPC Polska za każdym razem, gdy wie o awarii swoich usług wysyła do klientów mailingi z prośbą o ocenę produktu i obsługi. Bardzo często klienci, którzy nie są zadowoleni, otrzymują bonusy w formie tymczasowego niższego abonamentu, bądź dostęp do którejś z usług w ramach przeprosin - za darmo.

Za darmo zmienia świat? – model sprzedaży za darmo. Cz. 4.

To jedna z bolączek nowych czasów. Agresywny marketing zaszkodził wizerunkowi reklamy, stąd tak dużą wagę przywiązuje się do działań mających na celu oszukanie radaru. Model za darmo ma w tym pomóc. Dzięki tej strategii marki chcą przekonać do siebie konsumentów, mówiąc im wprost, że liczy się nie tylko zysk, ale przede wszystkim zadowolenie klienta.

Obecnie proces sprzedaży jest dużo bardziej rozciągnięty w czasie, niż jeszcze kilka lat temu. Korzystanie z kredytów, pożyczek, które bardzo często udzielane są pod przykrywką modelu „za darmo", pozwoliło budować produkty, których sprzedaż pokrywa się z okresem mierzonym nie tylko w dniach, ale też tygodniach czy latach.

Dobrym tego przykładem są licznego rodzaju abonamenty, karnety czy karty kredytowe, z którymi wiąże się szereg zysków, jednak ściśle powiązanych z dodatkowymi usługami, za które trzeba już płacić, a to pokusa, której czasami trudno się oprzeć, szczególnie w perspektywie długiego okresu życia produktu.

Kiedy dostajemy coś… – model sprzedaży za darmo. Cz. 3.

Przykłady działań bazujących na modelu „za darmo” można mnożyć. Wiele z nich łączy się ze sobą, tworząc skomplikowane systemy, mające na celu wyjąć z portfeli konsumentów jak najwięcej pieniędzy. To sprzeczność, ponieważ z jednej strony dostajemy coś za darmo, a z drugiej płacimy za to, choć niekoniecznie pieniędzmi.

Form takich sprzedaży jest wiele:

  • Korzystając z szeregu usług, jedna z nich jest za darmo.
  • Współpracując na wyłączność dostajemy szereg prezentów.
  • Otrzymujemy kupon na konkretną kwotę, pod warunkiem, że skorzystamy z niego robiąc zakupy na większą kwotę. Cel – przyciągnięcie Klienta i odciągnięcie go od oferty konkurencji.
  • Kupując kilka produktów, jeden otrzymujemy gratis.
  • Korzystając z oferty przez określony czas otrzymujemy darmowe przedłużenie abonamentu.

 

Powyższe przykłady pokazują wyraźnie, że model sprzedaży „za darmo" nie jest tak naprawdę darmowy. W innym wypadku nie moglibyśmy nazywać go modelem sprzedaży. Liczy się zarobek. Model ten musi przynosić zysk. Jest on jednak w różny sposób rozłożony w czasie.

Pisał o tym Chris Anderson w swojej książce o znamiennym tytule „Za darmo", która w formie elektronicznej była dostępna dla wszystkich nieodpłatnie. Anderson nie uwzględniał w swojej pracy wielu z przytoczonych form modelu sprzedaży za darmo, takich jak np. powszechnie pojmowany gratis, jednak rozważając celowość zastosowań ceny zero warto przyjrzeć im się bliżej.

Model „za darmo" ma kilka zadań:

  • zainteresować nas produktem,
  • odciągnąć naszą uwagę od konkurencji,
  • zadziałać w czasie, związać nas z ofertą na dłużej,
  • wzbudzić nasze zadowolenie i chęć dzielenia się ofertą z innymi (to bardzo ważne, ze względu na skuteczniejszą promocję oferty, która z reguły jest dużo szersza i bogatsza, z dodatkowym modelem płatności),
  • wywołać efekt uzależnienia – jeżeli oferta jest naprawdę dobra, kiedy przestanie być darmowa, konsument za nią zatęskni i zechce z niej skorzystać za opłatą.

 

Model „za darmo" jest silnie uzależniający, ze względu na efektywną rywalizację z konkurencją poprzez eliminację jej oferty. Model ten jest jednak coraz bardziej popularny a jego obecność oddziałuje na rynek, wprowadzając szereg zmian, mających decydujący wpływ na zachowanie konsumentów i modele biznesowe firm.

Cena to nie wszystko – model sprzedaży za darmo cz. 2

Istnieje szereg produktów i usług, które nie mogą konkurować ze sobą ceną ze względu na ich niepoliczalny charakter. Najczęściej są to usługi kreatywne, w których wyceniana jest oryginalność pomysłu. Bardzo często udostępniane są również za darmo i utrzymują się z emitowania reklam. Przykładem mogą być tutaj serwisy społecznościowe.

Jeszcze nie tak dawno bardzo popularny komunikator Gadu Gadu, czy też Nasza Klasa, portal społecznościowy, biły rekordy popularności w naszym kraju. Liczba ich wyświetleń mogła konkurować z największymi portalami w Polsce.

Dziś oba te projekty straciły swoje udziały między innymi za sprawą Facebooka, choć i ten, mimo nieustannego wzrostu popularności, odczuwa już obecność innych silnych konkurentów i prędzej czy później będzie musiał ewoluować do innej formy, bądź stracić swoje udziały na rzecz innych marek. Już teraz można zaobserwować szereg zmian, z uwzględnieniem modelu za darmo.

Dajemy Wam gratis! – model sprzedaży za darmo. Cz. 1.

Utarło się już przekonanie, że coś warte jest tyle, ile ktoś gotów jest za to zapłacić. Dlatego też sprzedawcy nieustannie zastanawiają się nad najwyższą kwotą, jaką mogli by uzyskać za dany produkt.

Trend ten od jakiegoś czasu jednak się zmienia, i to diametralnie. Myślenie o maksymalnej cenie coraz częściej zastępowane jest innym, o cenie minimalnej. Dzieje się tak za sprawą coraz powszechniejszej strategii promocji „za darmo".

Czy ktokolwiek jeszcze wierzy, że w dzisiejszych czasach można coś dostać za darmo? Okazuje się, że tak i to dużo częściej, niż jeszcze kilka lat temu. Przyzwyczailiśmy się do gratisów. Dzięki nim do płatków otrzymujemy np. próbkę innego produktu.

Tak pojmowany gratis nie jest jednak darmowy. Wiemy już, że jest wliczony w koszt wytworzenia produktu. Pojawiły się jednak inne rodzaje promocji, które sprawiły, że faktycznie otrzymujemy coś za darmo, bo płaci ktoś inny.

Dzięki reklamie mamy dostęp do darmowych informacji. Media korzystają ze sponsoringu, czerpiąc dochód z nadawania reklam w przerwach między przekazywaniem właściwych dla siebie treści. Wykorzystywane jest również lokowanie produktu czy też relacjonowanie przebiegu eventu i różnego rodzaju targów.

Czy dożyjemy czasów, kiedy będziemy robić darmowe zakupy?
Wizja darmowych zakupów w sieci sklepów, która wykańcza konkurencję zdobywając monopol na rynku, jest odległa. Jednak ryzyko istnienia koncernów gigantów, które posiadają już kilkudziesięcioprocentowy udział w poszczególnych segmentach rynku światowego jest faktem.

Nie raz byliśmy świadkami jak Microsoft dyktował warunki w branży IT sięgając progów cenowych, które dla innych były wręcz zabójcze, ale sytuacja na rynku jest dynamiczna i trudna do przewidzenia. Szczególnie w branży IT, gdzie jeden pomysł może wywrócić sytuację o sto osiemdziesiąt stopni.

Z tego też powodu rywalizacja o długotrwały udział wiąże się ze zdobywaniem monopolu. Giganci podkupują mniejsze firmy, chcąc zażegnać nadchodzące zagrożenie w zalążku. Obecnie jednak dynamizm rynku jest ogromny. Szansa na pojawienie się pomysłu wartego miliardy dolarów jest duża.

Dobrym przykładem jest Elizabeth Holmes, najmłodsza miliarderka na świecie. Ma obecnie ok. 30 lat, a na swoim koncie pomysł wart mnóstwo pieniędzy. Dzięki niej ludzie na całym świecie samodzielnie będą mogli wykonywać badanie krwi, w dodatku w znacznie wygodniejszy i tańszy sposób niż do tej pory. Jej wynalazek to prawdziwa sensacja w świecie medycyny, a zarazem udręka dla lobby medycznego.
http://biznes.pl/swiat/elizabeth-holmes-najmlodsza-miliarderka-swiata/7n9s0

Urządzenie opatentowane przez Holmes może sprawić, że wiele firm medycznych starci spory udział w rynku, bądź w ogóle przestanie istnieć. A wszystko przez to, że to, za co teraz płacimy dużo pieniędzy, dzięki wynalazkowi Holemes może być dostępne za darmo. Nie jest to odosobniony przypadek. Rywalizacja o jak najlepszą sprzedaży usług i dóbr dotyczy obecnie każdej gałęzi przemysłu i z roku na rok jest coraz większa.

Co się stało? Dokąd to zmierza?
Produktów na rynku z tej samej kategorii jest coraz więcej, a przez to skok jakościowy między poszczególnymi markami nie jest już tak widoczny. Można wyodrębnić coraz więcej marek z tej samej pułki cenowej, przez co konkurencja dotyczy coraz mniejszych segmentów rynku. Walka ma charakter bardziej regionalny. Częściej myśli się lokalnie. Oferta dostosowywana jest do konkretnego obszaru, jego specyfiki, kultury, potrzeb.

To dlatego duże firmy stanęły przed wielkim wyzwaniem. Zmienić swoje struktury w taki sposób, by ich placówki mogły konkurować z lokalnymi firmami, które mogą zaoferować wyższą jakość usług, koncentrując swoje działania w 100% na konkretnej grupie odbiorców. Czynnikiem odgrywającym istotną rolę w tej walce jest cena. To z jej pomocą wielkie korporacje mogą skutecznie zwalczać przewagę małych firm.

MODERN DESIGN ADVERTISING

Jak wyrazić genialną myśl, by została zrozumiana i wywołała pożądany efekt? Słowa, dźwięki i obrazy czasami nie wystarczą. Należy zaangażować wszystkie zmysły. Mówić poprzez dotyk, zapach i smak. To właśnie Modern Design Advertising. Język MDA.

Agencja reklamowa MDA Promotion. Szczecin 2000.

Tak pokrótce można opisać miejsce i czas powstania MDA. Nie jesteśmy sieciową agencją, choć na lokalne warunki na pewno sporą. Nie od dziś jednak wiadomo, że wyznacznikiem dobrej reklamy jest nie ilość, a jakość.

Unikamy rozbudowanych struktur. Jeżeli coś jest dobre, nie leży długo w szufladzie, czekając na decyzje szefów. Dzięki temu nasi Klienci mają zagwarantowaną szybką obsługę, a każdy z nas czerpie większą radość z pracy, czując się ważną częścią MDA.

Tak jest nie tylko kreatywniej, ale i milej. Szanujemy swoje wartości, upodobania i odrębności, a przy tym potrafimy czerpać z nich inspiracje. To się czuje wstępując w nasze progi i współpracując z nami na co dzień.

Praca

Uwaga, jeżeli tworzenie reklam to dla Ciebie fajna praca – nie pisz do nas.
My szukamy ludzi, którzy robią reklamy dla przyjemności.

Obecnie poszukujemy:

  • GRAPHIC DESIGNER

    Chcesz tworzyć najlepsze reklamy na rynku? Pracować z ludźmi, którzy kochają to co robią? Realizować swoje pasje związane z kreacją i designem? Odezwij się do nas.

    Oczekujemy od Ciebie:

    • doskonałej znajomości programów graficznych (rodzina Adobe, Corel),
    • umiejętności rysowania / ilustrowania,
    • terminowości, sprawności i skuteczności w działaniu,
    • kreatywności, także pod dużą presją czasu,
    • samodzielności w myśleniu ;)
    • rzetelności,
    • pracy na miejscu w biurze w Szczecinie.

    Co oferujemy?

    • ppracę w młodym, pogodnym i kreatywnym Zespole,
    • codzienną porcję ciekawych wyzwań,
    • atrakcyjne warunki pracy,
    • możliwość rozwoju osobistego.

    Co będzie dodatkowym atutem?

    • animacja (3D Max Studio, After Effects)
    • wiedza dotycząca tworzenia stron www,
    • doskonała znajomość Flasha,

    Istnieje również możliwość odbycia stażu/praktyki pod okiem specjalistów z branży.

    Jesteś zainteresowany/a?

    Prześlij nam swoje CV, list motywacyjny i koniecznie PORTFOLIO na adres: praca@mda.com.pl (w tytule prosimyumieścić nazwę stanowiska).
 Skontaktujemy się z wybranymi kandydatami. Przypominamy o obowiązkowej klauzuli, którą należy zamieścić w aplikacji: 
"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.97 o Ochronie Danych Osobowych, Dz. Ust. Nr 133 poz. 883"

  • ACCOUNT MANAGER

    Pomóż nam zwiększyć portfel naszych Klientów a przy okazji też swój!

    Jeśli jesteś osobą:

    • mającą dar przekonywania, potrafiącą rozpoznać potrzeby Klienta,
    • szybko nawiązującą kontakty z ludźmi,
    • o wysokiej kulturze osobistej,
    • pogodną, pewną siebie, zmotywowaną na osiąganie wyznaczonych celów,
    • posiadającą umiejętność negocjacji,
    • sprawnie posługującą się pakietem biurowym MS Office,
    • cieszącą się z sukcesów, a niepowodzenie traktującą jako drogę do zwycięstwa,
    • samodzielną, kreatywną, ale też potrafiącą pracować w zespole,
    • interesującą się światem reklamy to?

    Szukamy właśnie Ciebie!

    Twoim zadaniem będzie:

    • sprzedaż usług i produktów agencji,
    • budowanie i utrzymywanie długofalowych relacji biznesowych,
    • pozyskiwanie nowych klientów,
    • współtworzenie atrakcyjnej oferty agencji.

    Doświadczenie w sprzedaży B2B, wykształcenie wyższe kierunkowe i znajomość języków obcych (angielski lub niemiecki) będą stanowić dodatkowy atut.

    Oferujemy:

    • pracę w młodym i dynamicznym zespole pełną ciekawych wyzwań,
    • dużą satysfakcję z osiąganych sukcesów, także finansową,
    • atrakcyjne warunki pracy,
    • możliwość stałego rozwoju.

    Istnieje również możliwość odbycia stażu/praktyki pod okiem specjalistów z branży.

    Jesteś zainteresowany/a?

    Prześlij nam swoje CV oraz list motywacyjny na adres: praca@mda.com.pl (w tytule prosimy umieścić nazwę stanowiska).
    Skontaktujemy się z wybranymi kandydatami. Przypominamy o obowiązkowej klauzuli, którą należy zamieścić w aplikacji:
    "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.97 o Ochronie Danych Osobowych, Dz. Ust. Nr 133 poz. 883?

  • GRAPHIC DESIGNER | STAŻ

    Chcesz odbyć staż w naszym Zespole jako Graphic Designer?

    Prześlij CV, list motywacyjny, portfolio: praca@mda.com.pl

    Pamiętaj o klauzuli:
    "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.97 o Ochronie Danych Osobowych, Dz. Ust. Nr 133 poz. 883"

Nasze marki

Dynamiczny rozwój MDA Promotion przyczynił się do wyodrębnienia ze struktury agencji osobnych działów. Przez wiele lat specjalizowaliśmy się w opracowywaniu, tworzeniu i dystrybucji atrakcyjnych gadżetów oraz w projektowaniu indywidualnych, spersonalizowanych kalendarzy. Obecnie to nasze marki MDA Gadget oraz Memo Calendars. Za ich obsługę odpowiadają wysoko wykwalifikowani specjaliści. MDA Promotion wspiera obie marki z silnym udziałem Działu Kreacji, mogąc w ten sposób oferować swoim Klientom znacznie więcej, niż inne agencje.

Zobacz nasze marki:

  • MDA Gadget

    MDAgadget bez r

    MDA Gadget to oferta atrakcyjnych gadżetów opracowywanych i dobieranych pod indywidualne zamówienia Klientów. Współpraca z agencją kreatywną pozwala na tworzenie oferty dobieranej specjalnie pod konkretne akcje promocyjne, także z udziałem MDA Promotion.

    Zawsze staramy się, by opracowywany przez nas gadżet jak najskuteczniej promował markę przez długi czas. Nasi Klienci mogą być pewni, że otrzymają od nas produkt unikalny, jedyny w swoim rodzaju, w pełni odpowiadający wymogom i wizerunkowi promowanych marek. Posiadamy również bogatą ofertę produktów katalogowych, które dobieramy specjalnie pod konkretne akcje promocyjne.

    www.MDAgadget.pl

  • Memo Calendars

    memo calendars notes

    Memo Calendars to efekt kilkunastu lat pracy specjalistów MDA Promotion w dziedzinie produkcji kalendarzy. Obecnie jesteśmy w stanie każdy element kalendarza podporządkować wizji Klienta. Od podstaw projektujemy kalendarze biurowe, książkowe, notesy, także w niestandardowych formach. Tworzymy z kalendarzy atrakcyjne, praktyczne i efektywne formy reklamowe, które z powodzeniem funkcjonują przez cały rok.

    Na kalendarzach znamy się jak nikt inny. Dysponujemy ogromną wiedzą. Doradzamy najlepsze rozwiązania, by efekt finalny zachwycał formą i wykonaniem. Korzystamy z najnowszych technik drukarskich. W produkcji uwzględniamy najnowsze materiały. Na bieżąco śledzimy wszelkie nowinki techniczne ze świata kalendarzy. Zawsze stawiamy na najwyższą jakość. Ostatnio wzbogaciliśmy naszą ofertę również o formy multimedialne, tworzone na różne platformy i systemy, ze szczególnym naciskiem na urządzenia mobilne. To oferta unikalna w skali całego kraju i pomysł na idealne 365 dni w roku.

    www.memo365.pl

Polityka prywatności

Państwa zaufanie jest dla nas największą wartością. Dlatego przygotowaliśmy specjalny dokument gwarantujący najwyższy stopień poufności przekazywanych nam informacji. Dzięki temu mogą być Państwo pewni, że wszystko, czego się dowiemy o marce, nie trafi w niepowołane ręce i służyć będzie jedynie jej jak najlepszej promocji.

MDA daje na to pisemną gwarancję.